تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/04/08 - 17:05
کد خبر: 474590

کرمی: مسئولین دانشگاه حق بازخواست فعالین دانشجویی را ندارند/ فضای لازم برای فعالیت دانشجویان انقلابی را فراهم کنید

کرمی: مسئولین دانشگاه حق بازخواست فعالین دانشجویی را ندارند/ فضای لازم برای فعالیت دانشجویان انقلابی  را فراهم کنید

فرشاد کرمی خطاب به مسئولین دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بهتر است از دخالت در ساختارها و سازوکارهای تشکل های انقلابی دانشگاه دست بردارید، از بازجویی فعالین دانشجویی و انقلابی دست بردارید، از رسمیت بازی دست بردارید، از جلسات نمایشی دست بردارید با دانشجویان صادق باشید و فضای لازم را برای فعالیت دانشجویان انقلابی باز کنید.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرشاد کرمی، دبیرتشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به دولت مردمی آیت الله رئیسی که در این مدت کوتاه دولت سیزدهم که سر کارآمده است چندین مرتبه به خوزستان سفر کرده و از نزدیک با مردم شهرهای مختلف خوزستان دیدار داشت گفت: متاسفانه در دانشگاه ما برعکس دولت مردمی که ارتباط زیادی با مردم خوزستان داشتند در این مدت چند ترمی که دانشجویان به صورت حضوری در دانشگاه حاضر شدند مسئولین دانشگاه حتی با وجود اتفاقات پاییز در دانشگاه با دانشجویان و تشکل های دانشجویی دیدار رسمی نداشتند که همه دانشجویان بتوانند آزادانه در یک فضای دانشجویی مطالبات خود را مطرح کنند. در دانشگاه شهید چمران دانشجویان که هیچ، کارمندان هم چند وقت یکبار برای تحقق مطالبات خود دست به تجمع می زنند.

کرمی گفت: بعد از چند ترم حضور و درخواست های اعضای انجمن بالاخره ریاست دانشگاه بالاخره با اعضای انجمن اسلامی پشت درهای بسته هرچند کوتاه دیداری داشتند اما درست است که اعضای انجمن اسلامی دانشجویان آن هم در دورانی که دانشجویان دختر خوابگاه دانشگاه در اوج امتحانات پابان ترم با مشکل سرمایشی دست و پنجه نرم می کردند صدای آن ها را به گوش ریاست دانشگاه رساندند اما بهتر بود که ریاست دانشگاه به جای دیدارهای نمایشی پشت درهای بسته در جمع دانشجویان دختر خوابگاه حاضر می شدند که از گرمای سوزان اهواز به نمازخانه خوابگاه پناه برده بودند.

دبیرتشکیلات انجمن اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: مسئولین دانشگاه نه تنها در جمع دانشجویان دختر خوابگاهی حاضر نشدند بلکه اعضای انجمن اسلامی دانشجویان را که مطالبات دانشجویان دختر خوابگاهی را فریاد زدند مورد بازخواست و به نحوی باید گفت مورد بازجویی قرار دادند. مسئولین خوابگاهی حق ندارند اعضای فعال دانشجویی را برای پیگیری مطالبات برحق دانشجویان دختر خوابگاه آن هم در اوج امتحانات پایان ترم مورد بازجویی قرار دهند و به وی استرس وارد کنند.

کرمی در ادامه بیان داشت: هیچ مسئول دانشگاهی حق ندارد فعالین دانشجویی را که پیگیر مطالبات دانشجویان هستند مورد بازخواست و بازجویی قرار دهد. حال سوال اینجاست آیا ریاست دانشگاه خبر دارد که بعد از جلسه اعضای انجمن با وی زیر دستانش اعضای انجمن را مورد بازجویی قرار دادند؟ این بازخواست و بازجویی به دستور چه کسی انجام شده است؟

دبیر تشیکلات انجمن اسلامی دانشجویان در ادامه با اشاره به مشکلات سرمایشی خوابگاه دختران دانشگاه شهید چمران گفت: چندین سال است با ورود به فصل گرما دانشجویان خوابگاهی به خصوص دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران با مشکلات سرمایشی دست و پنجه نرم می کنند اما با این وجود باز هم مسئولین دانشگاهی فکری به حال این مشکل نمی کنند. دانشجوپزی در دانشگاه شهید چمران همچنان پابرجاست و بدون همت واقعی دانشگاه برطرف نخواهد شد. همتی که میتوان در تابستان امسال عملی شود و دانشجویان در مهرماه باز هم مشکلات سرمایشی نداشته باشند.

کرمی، دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان افزود: بعد از بازخواست و بازجویی فعالین دانشجویی در دانشگاه، امروز نیز شنیده می شود مدیران فرهنگی در جواب اینکه چرا دانشجویان و تشکل های انقلابی را در جلسات فرهنگی دانشگاه دعوت نمی کنید می گویند ما هنوز کسی را به رسمیت نشناختیم. در این خصوص باید گفت شما خودتان از کجا رسمیت پیدا کردید؟ جسارت‌ها و بازجویی های کارمندان شما علیه اعضای تشکل های انقلابی دانشگاه کم بود حالا به دنبال رسمیت بخشی هستید؟ اصلا شما در جایگاهی نیستید که در امور داخلی تشکل های دانشجویی دانشگاه دخالت کنید.

کرمی ادامه داد: باید بدانید ما رسمیت خودمان را از خدا می‌گیریم و در راه خدا کار تشکیلاتی انجام می‌دهیم و برعکس شما، نیازی به رسمیت بخشی بنده خدا نداریم. تشکل های انقلابی نیروهای آتش به اختیار رهبر انقلاب در دانشگاه هستند که همواره ارادت خود را در بزنگاه‌های مختلف به انقلاب اسلامی ایران نشان دادند. سال هاست در دولت های مختلف از ابتدای انقلاب در حال فعالیت هستند و برعکس برخی دیروز و امروز یک شبه به جایی نرسیدند که نیازی به رسمیت داشته باشند.

وی خطاب به مسئولین دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بهتر است از دخالت در ساختارها و سازوکارهای تشکل های انقلابی دانشگاه دست بردارید، از بازجویی فعالین دانشجویی و انقلابی دست بردارید، از رسمیت بازی دست بردارید، از جلسات نمایشی دست بردارید با دانشجویان صادق باشید و فضای لازم را برای فعالیت دانشجویان انقلابی باز کنید.

فرشاد کرمی، فرشاد کرمی، دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان افزود: هدف چنین اقداماتی جز دلسردی تشکل ها و دانشجویان انقلابی دانشگاه از فعالیت های تشکیلاتی نیست و چیزی دیگری نیز برداشت نمی شود اما باید توجه داشته باشید که این فعالین دانشجویی و تشکل های انقلابی دانشگاه بودند که در طول سال های متوالی و دولت های مختلف باوجود رفت و آمد مدیران مختلف دانشگاه ماندگار بودند و خواهند بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top